FANDOM

Starten Rediger

The Denny Duquette Memorial Clinic er en gratis klinikk og en del av Seattle Grace, på motsatt side av akutten. Den ble startet av Miranda Bailey i ære av Denny Duquette, skapt av 8.7 millioner dollar som han hadde gitt Izzie Stevens som arv.

Historie Rediger

Bailey ville starte en gratis klinikk på Seattle Grace, for å hjelpe folk som hadde problemer tidlig og for å finne alvorlige sykdommer tidlig, som kreft. Mange var i mot det, siden de mente at de ikke var et problem. Sydney Heron trodde det var et forsøk på å bli sjef over assistenlegene.

Bailey fikk legene med seg på laget og hun hadde nå muligheten til å åpne klinikken. Etter flere uker med sjekken liggende hjemme, noe som gjorde alle beskymret, brukte Izzie nesten alle de 8.7 millioner dollarene på klinikken.

I begynnelsen var klinikken gratis og hadde ikke noe stor suksess. Men i sesong 4, fortalte Bailey til Addison Montgomery at klinikken begynte å tjene penger. Bailey eide i hovedsak klinikken, men i slutten av sesong 4, ga hun den til Izzie Stevens, siden hun ikke fant tid til å beholde og ordne alt.

Det var på klinikken at George og Callie først annonserte at de hadde giftet seg.

Rom/Utstyr Rediger

Klinikken har flere senger, et privat konsultasjon rom og et lager med utsyr for primærhelsetjenesten. Klinikken er derimot ikke forberedt for noen medisinsk nødstilfeller.

Sånn generelt er klinikken ansatt med sykepleiere og leger, mest turnusleger med få assistenleger, før med Bailey til å passe på, så Izzie.

Tilfeldig wiki