FANDOM

Season-7-Cast-Promo-photos-greys-anatomy-17217817-1920-2560.jpg
Richard Webber
Biografi
Fullt navn

Richard Webber

Jobb

Sjef over kirurgi på Seattle Grace Mercy West Hospital

Familie
Ektefelle

Adele Webber

Øvrig familie

Ufødt barn med Adele; spontanabort

Serieinformasjon
Første opptreden

S1E1 - A Hard Day's Night

Skuespiller

James Pickens, Jr.

.

Før serien Rediger

Under deres opplæringstid på Seattle Grace Hospital, hadde han en affære med Merediths mor, Ellis Grey, selv om begge var gift. Selv om Ellis forlot hennes mann, klarte ikke Richard og forlate sin kone, Adele (han fikk senere vite at Adele hadde visst om affæren men ble hos ham alikevel). Han fortalte i en episode at han avsluttet affæren fordi han mente at Ellis fortjente bedre, og han hadde for mye "bagasje". Det er usikkert hvor Richard bygde opp karrieren sin.

I serien Rediger

Sesong 1 Rediger

Den gåtefulle Sjefen for kirurgi ved Seattle Grace er en ledende figur i serien. Alltid årvåken, søker og prøver nye ting, det er hans ambisjon å se Seattle Grace med det beste kirurgiske programmet i landet. Dette fører noen ganger ham til å ta dristige beslutninger, i begynnelsen av Sesong 1 er det kirurgiske programmet presentert som en av de beste i USA, noe mange mener det er på grunn av hans innsats.

Senere ber Adele ham om å trekke seg tilbake, og tvang ham til å velge mellom sin karriere eller deres ekteskap. Han prøver å beholde begge deler, men Adele, er lei av å vente, og gjør et valg, hun forlater ham.

Sesong 2 Rediger

Siden han fant ut om Ellis sykdom, har Richard besøkt henne jevnlig, men det er bare frem til han bestemmer seg for å gjenforenes med Adele, når han innser at han ikke kan forsette med hans følelsesmessige affære med Ellis. Han bestemmer seg for å ordne opp ting med kona, men er overasskert over at hun visst nok har beveget seg videre.

Sesong 3 Rediger

Richard fortalte styret at han hadde tenkt til å pensjonere seg, og at han hadde navn og foreslå; Derek Shepherd, Preston Burke, Addison Montgomery og Mark Sloan kjemper alle om stillingen som sjef. Richard velger til slutt Derek, men han forteller ham at Richard ennå burde være sjefen.

I slutten av sesong 3, blir Adele innlagt på sykehuset og oppdager, først av Addison og senere Richard, at hun er gravid (i en alder av 52). Han tror at faren er mannen Adele hadde på besøk noen måneder tidligere, Richard blir alikevel ved Adeles side når hun blir behandlet, senere blir det komplikasjoner og hun mister barnet. Adele innrømmer senere at barnet, som var en gutt, faktisk var hans. Konklusjonen av tredje sesong blir at Richard og Adele bestemmer seg for å gi ekteskapet en ny sjanse.

Sesong 4 Rediger

Siden starten av sesongen, erklærer han og Adele at det er jobben hans som gjør at ekteskapet ikke overlever. Han flytter inn på tomta til Derek, i en campingvogn. Han prøvde og leve med at det ble skilsmisse i resten av sesongen, helt til slutten, han gjenoptar sitt gode rykte hos sin kone og vinner henne tilbake.

Sesong 5 Rediger

I sesongens begynnelse, må han takle at Seattle Grace Hospitals rykte og det kirurgiske programmets plassering har sunket drastisk. Fast bestemt på å redde sykehusets rykte, bestemmer han seg for at det skal bli nye tøffere regler på sykehuset. Som en følge av hans nye oppførsel, blir han mer og mer opphisset av Meredith Greys tilstedeværelse i livet sitt, ettersom hun er en påminnelse om hans tidligere feil han har gjort opp gjennnom årene. Dr. Miranda Bailey avgjørelse om å forlate generell kirurgi for å saste på pediatrisk, han kjøper en kirurgisk robot for å lokke henne tilbake. Men til slutt aksepterer han Dr. Baileys valg. Hun betror seg til sjefen om at hennes mann har dratt med et ultimatum - om hun tar oppfølgingen i pediatrisk kirurgi, vil han skille seg fra henne. Dr. Bailey forteller sjefen at hun har bestemt seg for å forlate mannen sin uansett, men hun vi fremdeles ikke fortsette i pediatrisk kirurgi, fordi nå kommer hun til å bli en alenemor, og hun bryter sammen foran sjefen.

Sesong 6 Rediger

I sesong 6 er Richard under mye stress, og Derek blir tilbudt stillingen hans. Men Derek "redder" Richard fra det, og han fortsetter. Så i episode 2 annonserer han pga økonimi og diverse andre grunner at Seattle Grace skal slå seg sammen med mercy West, og det danner Seattle Grace Mercy West Hospital. Han blir veldig stresset av alt, og på grunn av hans merkelige avgjørelser og feil i det siste, men det er avslørt på slutten av episoden (New History), at de fleste tror han har en affære, men det blir avslørt på slutten av episoden at han har begynt og drikke igjen. Først forteller han Meredith, som han har tatt under sine vinger for å hjelpe å lære nye ting, at han ikke var en alkoholiker, men snarere i en tilstand av depresjon, og han lovet at hans drink i julen ville bli den siste drink. Men Meredith oppdager han i baren svært beruset, noe som beviser at han virkelig har fått tilbakefall. Han fikk valget av Derek og styret om han ville pensjonere seg tidlig eller skrive seg inn på er rehabilitasjon program, der han vil motta hjelp for drikkingen sin, og muligens få jobben tilbake igjen. Richard vurderte å slutte som sjef, noe som gjorde at han og Derek kom i en krangel, men senere leverte han papirene som sa at han var villig til å gå til behandling. Etter rehabilitasjonen, returnerte Richard som en generell kirurg overlege og utfører operasjon på Harper Avery mens han er våken. Dagen skytingen foregår, går han inn på sykehuset til tross for at det er imot det politiet ber ham om. Og der overtaler han Gary Clark til å begå selvmord.

Sesong 7Rediger

Tilfeldig wiki