FANDOM

Greys-anatomy-season-4-wallpaper
Grey's Anatomy er en amerikansk medisinsk drama serie, skapt av Shonda Rhimes. Serien handler om Meredith Grey og fire andre turnusleger, senere kirurger. Serien handler også om deres mentorerer og overleger. Den første episoden ble sendt den 11. Juli 2006. Serien foregår i Seattle, på Seattle Grace Hospital.

Navnet på serien "Grey's Anatomy" kommer fra den kjente legen Henry Gray, forfatteren av den medisinske læreboka Gray's Anatomy.

Musikk er en viktig del av Grey's Anatomy, og en rekke artister har en sang som er brukt i Grey's Anatomy. Sanger som Snow Patrol's "Chasing Cars", The Fray's "How to save a life", Anna Nalick's "Breathe (2 AM)",Brandi Carlile's "The Story" er bare noen få av av alle sanger som er brukt. Ofte kommer også episodens tittel fra en sang.

Serien har også fått en spinn-off serie, kalt Private Practice. Private Practice handler om den tidligere kona til Derek Shepherd, Addison Montgomery.

Det er en rekke skuespillere som spiller i Grey's Anatomy, som leger, pasienter, sykepleiere osv. Og noen drar, mens andre kommer, se Grey's Anatomy karakterer.

Tilfeldig wiki