FANDOM

Mercy West Medical Center er et sykehus og rivalen til Seattle Grace Hospital i Seattle, som har blitt beskrevet som på "den andre siden av byen". Legene har ofte stjålet pasienter fra Mercy West.

250px-MercyWestMedicalCenter.png

Sesong 2 Rediger

Preston Burke og Erica Hahn kjempet om et donor hjerte for sine pasienter. På Thanksgiving, jobbet Dr. Kent som vikar på Seattle Grace, han jobber i virkligheten på Mercy West.

Sesong 3 Rediger

En turnuslege fra Mercy West som heter Marshall blir innlagt på Seattle Grace etter å ha forårsaket en ulykke. George O'Malley søkte om å få jobbe på Mercy West i stedet for Seattle Grace, og han ble han akseptert i påvente av resultatet av eksamen. Men han strøk og kom i stedet tilbake på jobb på Seattle Grace.

Sesong 6 Rediger

Siden Richard Webber ikke kan forfremme ansatte, forlot Callie Torres Seattle Grace og ble kirurg ved Mercy West i stedet. Richard Webber ble senere innlagt etter å ha blitt involvert i en ulykke og hadde en turnuslege, Dr. McKee som legen sin. Til tross for rykter om at Richard pensjonere seg eller få spraken, ble det senere avslørt at Mercy West og Seattle Grace Hospital ville slå seg sammen. Imidlertid ville noen medarbeidere fra både Seattle Grace og Mercy West få sparken.

Tilfeldig wiki