FANDOM

Joe
Biografi
Jobb

Bartender og eier av The Emerald City Bar

Familie
Serieinformasjon
Første opptreden

S2E1 - Raindrops Keep Falling On My Head

Skuespiller

Steven W. Bailey

.

Før serienRediger

Han ble født og oppdratt i Seattle. Joe, bartenderen er eieren av The Emerald City Bar, som ligger tvers over sykehuset, hvor doktorene ofte går for å ta en drink etter jobben.

I serienRediger

Joe er veldig vennlig mot alle kundene sine, og det er en av mange årsaker til at legene går dit. Derek og Burke opererte Joe, de måtte utføre en stille-hjerte operasjon siden den basilære pulsåren er som en ballong, subaraknoid blødning, aneurisme i hjernen hans. Joe ville ikke operere pga kostnaden, han fryktet han ikke kunne beholde baren, som er livet hans. Joe har hatt baren i mer enn fjorten år. Heldigvis klarte O'Malley og overtale sjefen til å få Joes operasjon dekket, og han får beholdt baren.

Joe og kjæresten hans Walter var på en Thaknsgiving fest Izzie hadde i Merediths hus, og de dro på camping med Derek Shepherd, Preston Burke, Richard Webber, Alex Karev og George O'Malley.

Han liker å lytte til andre folks problemer, beholde freden, avslutte slåsskamper om spill av biljard og dart, passe på fulle ansatte ved SGH, kontrollere flyten av alkohol og den eksterne. Han liker filmer, tv og trening (i små doser) og nesten alle utendørs aktiviteter.

Under campingen avslørte Joe at selv om han og Walter hadde vært "sammen-og-slutt" omkring ti år, var de nå forpliktet og vurderer muligheten for barna. De var ett av to par som ble vurderet som adoptivforeldre for en ung mors tvillinger.

Tilfeldig wiki