FANDOM

250px-JacksonPrescott.jpg
Jackson Prescott
Biografi
Fullt navn

Jackson Prescott

Født

Rundt 1999

Familie

Melinda Prescott (mor)

Serieinformasjon
Første opptreden

S5E11 - Stairway to Heaven

Siste opptreden

S5E13 - Stairway to Heaven

Skuespiller

Aaron Refvem

.

Før serien Rediger

I serien Rediger

Dr. Bailey og Dr. Kenley hadde behandlet Jackson i årevis. Når Jackson kom til SG, ville Dr. Kenley kontakte Dr. Bailey som hadde et godt forhold til familien.

Når Jackson kom inn sist gang på SG var Alex Karev også på saken hans. Dr. Kenley døde dessverre av et hjerteinfarkt foran Jackson. For å erstatte Kenley ble Arizona Robbins satt på saken, men hun var sterkt uenig i Kenleys behandlings plan, men hun sa til Bailey at de skulle prøve den en dag. Det mislyktes så de satte han på en transplantasjon liste. Karev og Arizona høstet organer, men i Jacksons operasjon, merket Sadie Harris en svart flekk på noen av organene, så de ville ikke ha vart.

På samme tid var William Dunn innlagt på sykehuset, og han tilbød sine organer, og når Jacksonm spurte Bailey om han kunne få organene, så sa hun nei pga regler. Når Meredith sa at det var en organene var en match ble Baily fristet til å la Dunn dø. Derek lot Miranda bestemme, men hun lot Derek fortsette operasjonen.

Uten nye organer måtte Melinda si farvel til sin sønn og lot ham dø. Melinda begynte å si farvel, men hun stoppet da hun fikk vite at O'Malley og Webber hadde funnet en organ donor på sykehuset. Og Jackson overlevde operasjonen.

Tilfeldig wiki