FANDOM

Clara
Clara Ferguson
Biografi
Fullt navn

Clara Ferguson

Familie

Ukjent navn (mor)

Serieinformasjon
Første opptreden

S6E1 - Good Mourning

Siste opptreden

S6E2 - Goodbye

Skuespiller

Zoe Boyle

.

Før SerienRediger

Hun bor i London sammen med moren sin.

I SerienRediger

Clara kommer til SGH i en sykebil etter en ulykke med speedbåt. Begge armene er revet av og det ene beinet hennes henger knapt på kroppen. To av de hun reiste sammen med fant armene hennes og kom med de etter sykebilen. Legene klarer og sy på armene, men ikke beinet. Når hun er på sykehuset for vi senere se at venninne hennes dro videre på turen og bare skrev kort til Clara, så Lexie Grey blir hennes støttespiller. Clara er frustrert over venninne. Hun ville heller ikke ringe moren sin, men hun sendte henne e-poster hvor hun skrev at hun hadde det bra, og hun nevnte ikke at hun var på sykehuset. Hun sier at moren hennes alltid sier at hun "laget henne fra grunnen av". I slutten av den første episoden rører hun på fingrene sine, men hun ser ikke fremskrittet, og blir bare frustrert. Hun sier hun skulle ha dødd, og blir helt vill, i et forsøk på å begå selvmord. I den neste episoden ser vi at Clara overlevde, og hun leser et nytt kort fra venninne. Hun har smerter og Miranda Bailey kommer inn med resultatet av CT-en. Hun har en infeksjon i tynntarmen og i kolon, og hun trenger operasjon. I starten nekter Clara enda en operasjon. Men Lexie har skrevet enda en mail, og med den gir hun henne et ultimatum. "Hei, mamma. Dette blir vanskelig å lese for deg. Det har skjedd en ulykke. Jeg er operert 17 ganger. Jeg har en mageinfeksjon som jeg ikke vil ha behandling for. Hvis jeg dør før du kommer, vil jeg si at jeg er glad i deg og takke deg for at du laget med fra grunnen av." Og dermed blir det enda en operasjon på Clara. Operasjonen går bra og Clara overlevde. Hun begynner å trene seg opp igjen, men sliter. Til slutt ber Owen Lexie om å få henne til psykiatrisk, men når Lexie sier at folk kaller henne "ceviche", som er oppskåret fisk. Hun begynner å le, og dager senere er hun oppe og øver seg på å gå. Og hun ber Lexie ringe moren hennes.

Tilfeldig wiki