FANDOM

Amelia Shepherd.jpg
Amelia Shepherd
Biografi
Fullt navn

Amelia Shepherd

Jobb

Nevrokirurg

Familie

Carolyn Shepherd (mor)
Derek Shepherd (bror)
Kathleen Shepherd (søster)
Nancy Shepherd (søster)
Ukjent navn (søster)

Serieinformasjon
Første opptreden

S3E - (Privat Praksis)

Skuespiller

Caterina Scorsone

.

Før serien Rediger

Amelia Shepherd er Dereks yngre søster. Hun dukket opp en del i sesong tre av Privat Praksis og hun blir fast i sesong 4. Når hun var liten så hun og Derek sin far bli drept. Hun sa at hun i ettertid hadde en mørk tid og hun brøt samman i en lang tid. Under tiden som tennåring var hun vill og ute av kontroll, så hun ble kalt "Orkanen Amelia". For å unngå smerte så begynte hun med piller, hun tar en overdose (ulykke) som tenåring og hun døde nesten, hun var død i 3 minutter. Amelia ble uteksaminert på topp ved Harvard Medisinske Skole og fullførte sin turnustid på Johns Hopkins. Hun er nevrokirurg og ble ansatt av Dr. Geraldine Ginsburg, helt til Ginsburg sa opp henne for å diskutere med en pasients ektemann om en operasjon som Ginsburg ikke anbefaler og som er en stor risiko. Hun fersket Mark og sin tidligere svigerinne Addison i sengen sammen, men holdt det hemmelig fra Derek. Hun har fortalt Sam at hun ikke har "noe eller noen", så det er usannsynlig at hun har noen barn eller mann. Men hun har ni nieser og fem nevøer som Derek har sagt tidligere.

I serien Rediger

Amelia er i serien Privat Praksis, Grey's Anatomys spinn-off. Hun er veldig knyttet til Addison Montgomery og sier at hun alltid har vært en bedre søster for henne i forhold til sine ekte søstre. Hun har tre ekte søstre og en bror. Hun tror ikke på Gud og heller ikke at folk kan forandre seg.

Amelia tar risikoen når det gjelder operasjoner. Sam måtte tvinge henne til å fullføre en operasjon på en pasient som er i koma, gravid med trillinger, etter at det blir komplikasjoner under operasjonen.

Tilfeldig wiki